• முகப்பு
  • எம்மை பற்றி
    • மீள்பார்வை
    • அமைச்சர்
    • இராஜாங்க அமைச்சர்
    • செயலாளர்
    • நிறுவன கட்டமைப்பு
    • முன்னாள் அமைச்சர்கள்
  • பிரிவுகள்
    • நிருவாக பிரிவு
    • உள்நாட்டலுவல்கள் பிரிவு
    • நிதிப் பிரிவு
    • திட்டமிடல் பிரிவு
    • அபிவிருத்தி பிரிவு
    • பொறியியல் பிரிவு
    • பிராந்திய நிர்வாக மறுசீரமைப்பு பிரிவு
    • உள்ளகக் கணக்காய்வுப் பிரிவு
    • புலனாய்வுப் பிரிவு
  • நிறுவனங்கள்
    • மாவட்டச் செயலகங்கள்
    • பிரதேச செயலகங்கள்
    • கிராம உத்தியோகத்தரின் அலுவலகங்கள்
  • தரவிறக்கம்
    • சுற்றறிக்கைகள்
    • விஷேட அறிவிப்புகள்
    • புலமைபரிசில்கள்
    • பரீட்சை முடிவுகள்
    • வெளியீடுகள்
      • Transfer Procedures
    • விண்ணப்ப படிவங்கள்
    • தேசிய கீதம்
    • வருடாந்த செயலாற்றுகை அறிக்கைகள்
    • அரச விடுமுறை
    • Procurements
  • செய்திகள்
  • சேவை தொகுப்பு
    • இணைய மறு-சீரமைப்பு கருத்திட்டம்
    • கேட்போர்கூட முன்பதிவு
      • நில மெதுர கேட்போர்கூடம்
  • பயிற்சி திட்டம்
    • பயிற்சிக்கான ஆன்லைன் பதிவு
    • பயிற்சியாளரைப் பயிற்றுவிப்பதற்கான பதிவு போர்டல்
  • கேலரி
    • பட கேலரி
    • வீடியோ கேலரி
  • தொடர்புகளுக்கு
    • விசாரணை
    • தொடர்பு விபரங்கள்

gov

  • English
  • සිංහල
Increase size
Reset to Default
Decrease size
0112050450
  • முகப்பு
  • எம்மை பற்றி
    • மீள்பார்வை
    • அமைச்சர்
    • இராஜாங்க அமைச்சர்
    • செயலாளர்
    • நிறுவன கட்டமைப்பு
    • முன்னாள் அமைச்சர்கள்
  • பிரிவுகள்
    • நிருவாக பிரிவு
    • உள்நாட்டலுவல்கள் பிரிவு
    • நிதிப் பிரிவு
    • திட்டமிடல் பிரிவு
    • அபிவிருத்தி பிரிவு
    • பொறியியல் பிரிவு
    • பிராந்திய நிர்வாக மறுசீரமைப்பு பிரிவு
    • உள்ளகக் கணக்காய்வுப் பிரிவு
    • புலனாய்வுப் பிரிவு
  • நிறுவனங்கள்
    • மாவட்டச் செயலகங்கள்
    • பிரதேச செயலகங்கள்
    • கிராம உத்தியோகத்தரின் அலுவலகங்கள்
  • தரவிறக்கம்
    • சுற்றறிக்கைகள்
    • விஷேட அறிவிப்புகள்
    • புலமைபரிசில்கள்
    • பரீட்சை முடிவுகள்
    • வெளியீடுகள்
      • Transfer Procedures
    • விண்ணப்ப படிவங்கள்
    • தேசிய கீதம்
    • வருடாந்த செயலாற்றுகை அறிக்கைகள்
    • அரச விடுமுறை
    • Procurements
  • செய்திகள்
  • சேவை தொகுப்பு
    • இணைய மறு-சீரமைப்பு கருத்திட்டம்
    • கேட்போர்கூட முன்பதிவு
      • நில மெதுர கேட்போர்கூடம்
  • பயிற்சி திட்டம்
    • பயிற்சிக்கான ஆன்லைன் பதிவு
    • பயிற்சியாளரைப் பயிற்றுவிப்பதற்கான பதிவு போர்டல்
  • கேலரி
    • பட கேலரி
    • வீடியோ கேலரி
  • தொடர்புகளுக்கு
    • விசாரணை
    • தொடர்பு விபரங்கள்

தகவலறியும் உரிமை

  • இருக்குமிடம்:  
  • முகப்பு
  • தகவலறியும் உரிமை

Right to Information

Procedure to be followed to access information

Procedure to be followed to access information

Procedure to be followed to access information

Act - Right to Information Act No. 12 of 2016
Orders - Gazette Extra Ordinary No. 2004/66 dated 3rd February 2017
Public Authority – Ministry of Home Affairs and affiliated institutions 

Request for information can be made to the Information Officer mentioned in the Act using application No. RTI1 in order to obtain information in relation to the Ministry of Home Affairs under the above Act. Submission of this application is not compulsory. 

Information Officer

Information Officer

Information Officer

Mr. P.S.P. Abeywardhana
Additional Secretary

psp_abeywardhana

Tel         :+94 112 050 320 [Ext: 1400]
Fax       : +94 112 551 065
E-mail   : rti[at]moha.gov.lk
E-mail   : addlsadmin[at]moha.gov.lk

Applying For Information

Applying For Information

Applying For Information

  1. Submit application No. RTI1, letter or make a verbal request to the Information Officer for obtaining necessary information and obtain an acknowledgement
  2. You will be informed as expeditiously as possible and in any case within fourteen days whether the information requested by you can/ cannot be provided

  3. In case when it is decided to issue the information requested, you will be informed the charges determined by the Commission, if such charge should be paid. You will be provided with the information requested within fourteen days on payment of a prescribed charge, if it is necessary or free of charge

  4. In case where it is difficult to provide information requested within fourteen days, after paying the prescribed charges, the Information Officer will provide you the information requested within an additional period not exceeding 21 days informing the reasons for the extension of the time frame

  5. Where the request for information concerns the life and personal liberty of the citizen, the response to it shall be made within forty-eight hours of the receipt of the request

  6. If you are not satisfied regarding the following responses you receive for your request for information, kindly note to submit an appeal to the following officer within fourteen days

  • refusing a request made for information
  • refusing access to the information on the ground that such information is exempted from being granted under section 5
  • non- compliance with time frames specified by this Act
  • granting of incomplete, misleading or false information
  • charging an excessive fees
  • the refusal of the information officer to provide information in the form requested
  • the citizen requesting having reasonable grounds to believe that information has been deformed, destroyed or misplaced to prevent such citizen from having access to the information
Designated Officer

Designated Officer

Designated Officer

Mr. K.D.N. Ranjith Asoka
Secretary

Mayadunne

Tel         : +94 11 2695738
Fax       : +94 11 2695279
E-mail   : secretary[at]pubad.gov.lk , pubad.secretary[at]sltnet.lk

Right to Information Application Forms

Right to Information Application Forms

Right to Information Application Forms

  • Application Form to Receive Information 
    Download Application Form
  • Appeal to the Designated Officer
    Download Application Form

சமீபத்திய செய்திகள்

  • State Minister Ashoka Priyantha says that a special committee will look into increasing the allowances of Grama Niladhari
  • Multipurpose Development Assistants who were attached to the State Ministry of Home Affairs were given permanent appointments in the public service...
  • State Minister for Home Affairs Ashoka Priyantha has been appointed as the Acting Minister of Public Administration, Home Affairs, Provincial Councils and Local Government.
  • The awarding of appointment letters and the one-day training session for the recruitment of multi-purpose development assistants for the Office Employees’ Service was conducted under the chairmanship of Prime Minister Hon.Dinesh Gunawardena on 30.06.2023
  • The Gampaha District Administration Complex "Laksiyane Mandiraya" was handed over to the people on 27.06.2023 by the President.

எம்மை அணுகவும்

  • முகவரி : "நில மெதுர",
    எல்விடிகல மாவத்தை, நாரஹன்பிட,
    கொழும் 05,
    இலங்கை
  • தொலைபேசி : +94 1125 050 450
  • மின்னஞ்சல் : info[at]moha.gov.lk

இணைந்திருங்கள்

தொடர்புடைய இணைப்புகள்

  • இலங்கை ஜனாதிபதி
  • ஜனாதிபதி செயலகங்கள்
  • பிரதம அமைச்சர் அலுவலகம்
  • அனர்த்த முகாமைத்துவ அமைச்சு
  • மாகாண சபைகள் மற்றும் உள்ளூராட்சி அமைச்சு
  • தொகைமதிப்பு மற்றும் புள்ளிவிபரத் திணைக்களம்
  • மேலதிக இணைப்புகள்

தொடர்பு கொள்ளுங்கள்

Enter your name
Enter your e-mail address Mail address is not valid
Enter your message
பதிப்புரிமை © 2023 உள்நாட்டலுவல்கள் இராஜாங்க அமைச்சு அனைத்து உரிமைகளும் பாதுகாக்கப்பட்டவை.

gic ta

புதுப்பிக்கப்பட்டது:
21 September 2023.